Create your own banner at mybannermaker.com!

14 January 2013

Final Exam Nutritional Assessment Huhuhu...

Assalamualaikum readersku yang cantik dan hensem sekalian, di sini saya ingin menyatakan bahawa saya terlalu senang hati kerana ujian akhir semester telah tamat!!! dengan berakhirnya ujian Nutritional Assesement tadi, saya telah gilang gemilangnya makan mewah hari ini hehehe :) Alhamdulillah

Seperti biasa, saya akan menebarkan berita penting, iaitu......soalan2 untuk final exam Nutritional Assessment tahun 2013..Jadi antara soalannya adalah seperti berikut~


Question 1:
Differences between Nutritional survey and surveillance

Question 2:
 Explain the procedure to take measurement of
·         Tricep skinfold, body weight, stature, head circumference and waist circumference

Question 3:
Explain 5 types of screening tools to assess malnutrition amongst patient

Question 4:
Differentiate 24Hour Diet Recall and Food Frequency Questionnaires

Question 5:
Explain the process of multiple pass 24 Hour Diet recall

Question 6:
Explain types of probing techniques in Interviewing patient

Question 7:
How to conduct effective counseling for in patient

Question 8: Case study…….

Question 9:
5 types of recumbent technique to assess the height of patient

Question 10:
The preventive measure for ccardiovascular disease patient J


Jadi kepada adik2 di luar sana, ataupun sesiapa sahaja yang nak ambil ujian pada ahri esok, saya ucapkan gudluck! hehe..malam ni nak movie-thon lahhh..daaa~

2 comments:

fatimah said...

hai. assalamualaikum. saya fatimah. saya berminat nak masuk degree in dietetic. jadi boleh tak kalausaya nak tau plan studynya dari semester 1 sampai semester 8? terima kasih sangat2 atas bantuannya. =D

Unknown said...

Walaikumsalam saudari Fatimah, terima kasih kerana sudi meninggalkan komen.Memandangkan saya bru memasuki tahun 2,saya hanya tahu study plan sehingga semester 4. Untuk lebih lanjut anda boleh merujuk ke Unit Hal Ehwal Akademik UiTM Puncak Alam :)