Create your own banner at mybannermaker.com!

04 January 2013

Final Exam: Alamak paper killer lahh Pathology


Assalamualaikum readers ku yang cantik lagi hensem sekalian, hari ini adalah paper pertama saya, di mana saya sangat takut dan gugup. Nasib baik family especially mama, bestfriend saya and Mr boyfriend bagi semangat..huhu

Paper pertama merupakan Pathology atau kod kursus OPT450. Serius saya katakana, paper ini adalah yang paling killer sebabnya?

1.       Susah- banyak sangat medical term
2.       Lecturer terlalu tegas dengan markah- yalah, lecturer yang ajar medical takkanlah main2 dalam bab blajar ni, jawapan yang hampir betul pun dia tak terima tau!
3.       Buku tebal- macam spek saya jugak (^__^)
4.       Gambar dalam buku teks nak buat saya muntah- ok medical term nya org panggil nausea and vomiting

Antara soalan yang saya tak suka time paper tadi ialah:

Pathology ; Study of disease....
1.       Renal failure – sebab tak baca slides show and tak discuss dalam study group
2.       Disease – chapter mula2 sekali, senang tapi ambil ringan ja,sebab selalunya tak kuar soalan pun
3.       Reproductive system – yang male repro.system tak baca langsung (maluu!)

Antara soalan yang bagi tangan ni lincah menulis:
1.       Diabetes mellitus- ni dah hafal gila3 dah
2.       Anomalies of the eyes – senang jugak, albinism ngan glaucoma pun hafal gila3
3.       Malnutrition – dah dalam bidang saya kan, kalau tak dapat markah penuh tak tahu lah..hehe

Alhamdulillah, lepas paper tadi saya pun tengok sekeliling, jealous jugak tengok orang lain macam kondifent (confident) je dengan jawapan diorang..hmmm..apalah agaknya nasib saya nnti eh, carry mark pun rendah jew…oklah, nak luahkan tu ja, hadiahkan diri saya ngan nasik ayam (sikit je nasik ni, mak masak lagi sedap~)

Pathology uwarggghhhhh

No comments: