Create your own banner at mybannermaker.com!

09 November 2013

DIET SHAKEs: Produk pelangsing berasaskan kaedah kocak

               Hello guys!! hari ni hari sabtu jadi nita nak letak entri yang simple2 ja..sebab apa, sebab nita amat mengantuk bila hujung2 minggu nih..Nita punya search kat intenet, terjumpa mcm2 produk pelangsingan badan..korang penah ke tak rasa minuman kocak diet (alamak teruk betul bahasa melayu aku)..hehe diet shakes amat popular di Malaysia ni sebab org sekarang ni makin sibuk, masa pun berlalu dengan pantas, diameter pinggang apatah lagi..sebab tu la nita belajar dari diri sendiri jugak, dulu pun nita ambil minuman shakes, sebab ringkas dan penuh khasiat. Tapi kita harus tahu bahawa shakes tidak sesuai diamalkan untuk jangka masa panjang.. Ini kerana manusia memerlukan nutrien lengkap daripada sumber makanan yang betul2 makanan, alami, el naturel..bukan nya hanya bergantung kat produk2..jadi..let me reveal to u olls...

Tertanya2 adakah aku ni golongan yg mana satu..huhukk..

Minggu ni ko hade cek berat dok??? hahaha
            Sebenarnya nita bukan nak membandingkan produk2 diet di pasaran, cuma nak ringkaskan ja kat sini. sebab senang lagi kita nak tengok yang mana satu diet shakes yang lebih baik. Pendapat org kan semua berbeza-beza, ada yg kata ini bagus, itu bagus..apa pun semua bergantung pada fakta nutrisi dalam shakes tersebut dan kesan pada tubuh badan kita. Nita ada letak info dan harga sekali hehe..saja ja nak kasi tau, mana tau korang berminat nak try..hihi

Senarai shakes yang popular kat Malaysia ni adalah (tak ikut turutan populariti tau)

- Herbalife
- Usana
- GNC
- Aura Slim
- Alpha Lipid Slim Diet
- Shaklee Cinch


1. Herbalife Nutritional Shake Mix
Herbalife shake

Fakta nutrisi herbalife shake
          Dengan tagline 'have you had your shake today?' Herbalife merupakan salah satu syarikat yang memasarkan produk berasakan herba, diformulasikan secara saintifik dan rendah kalori. Herbalife shakes mengandungi pelbagai jenis nutrien yang lengkap untuk menggantikan satu hidangan lengkap untuk sarapan, makan tengahari dan dinner. Banyak da kisah2 org gemuk jadi begitu kurus dengan mengamalkan produk ni. Nita xpasti jugak diorang ni sanggup tahan lapar, tapi ramai yg kata, pas minum shakes ni, dah rasa kenyang da.

Harga: RM163.00 (lebih kurang)
Apa yg best?
-Setiap hidangan mengandungi 9g protin, pastu yg selebihnya korang kira sendiri lah ye, kat atas tu dah ada info nutrisi bagi 1 gram serbuk shakes Herbalife.

2. USANA Nutrimeal

Usana shake

Fakta nutris USANA shake

              Ni nita nak buat pengakuan la, nita penah ja amik minuman shake USANA ni..sebab dulu badan nita 64kg. Jadi pas amik minuman shake usana ni plak, ada pantang dia..jangan makan NASIK!..okey nasik adalah sumber karbo terpenting org Malaysia dan Asia kan? Tapi nita memang tak makan nasik sebulan pun, alhamdulillah menjadi..sekarang nih berat da 56kg da hahahakss..okey fine, jgn ikut cam nita tau, apa2 pun pengambilan makanan yang berkhasiat dan seimbang haruslah diamalkan.

Harga: RM132.00
Apa yg best?
- serat makanan 8 gram bagi setiap hidangan
- Kandungan protin 15 gram bagi setiap hidangan
- Indeks Glisemik (IG) rendah (makin rendah IG, makin bagus tau) *IG: Kadar perlepasan glukos ke dalam salur darah)


3. GNC Lean Shake
GNC shake
Fakta nutrisi GNC Shake
          Ni satu lagi produk terpopular di abad ni. Syarikat ni menjual produk kat shopping complex dan mall sebab produk diorang ni bukan yang cikai2 tau. Harga pun Yahoo! punya kawkaw la..Mendakwa bahawa sapa2 yang minum konfirm kurus punya, shakes ni macam meal- replacement drink..Jika digabungkan ngan senaman dan diet yang teratur akan menjanjikan penurunan berat yg maksimum.

Harga: RM179.00
Apa yg best?
- Mengandungi oat yang kaya ngan Beta -Glucan, jadi peminum akan berasa cepat kenyang
- Rendah Indeks Glisemik

3. AuraSlim Shakes
Aura Slim Shake
       Haa..ni geng satu company ngan AuraWhite yang popular dalam TV tu, yg sapa kalau minum boleh putih melepak satu badan. AuraSlim ni tak jumpa lagi kandungan nutrisi nya, sebab tadi search punya search tak jumpa jgak..tapi yang pastinya, Aura Slim ni dibuat daripada ekstrak buah- buahan, jadi mesti kandungan vitamin C dan Vitamin A tinggi.

Harga: RM150.00
Apa yang best:
- Mengandungi estrak Garcinia Cambogia (Ni macam herba yang boleh kawal nafsu lapar la- boleh google kat internet nanti)
- Mengandungi prebiotik yang boleh jaga kesihatan usus korang dan juga kaya ngan serat buah- buahan

4. Alpha Lipid SlimDiet 2

Alpha Lipid SD 2 Shake
Info nutrisi untuk Alpha Lipid SD
         Satu lagi produk yang tengah hangat ditayangkan kat televisyen. Alpha Lipid ni macam satu company multi-level marketing yang jual pelbagai jenis produk lain. Ada yg satu lagi tu Alpha Lipid Lifeline, banyak jugak kisah2 insan yang berjaya mengembalikan kesihatan setelah minum AL Lifeline tu. Alhamdulillah..untuk shakes Slim Diet ni, konsep nya sama jgak dengan produk sebelum ni, sebagai pengganti makanan. Shakes ni kalau minum boleh kawal selera makan dan meningkatkan metabolisme badan.

Harga: RM180.00
Apa yg best?
- Protin dia hebat lagi, satu hidangan sama dengan 10 gram protin
- Ada ekstrak Green Tea (popular dengan jolokan antioksida)

6. Shaklee Cinch

Shaklee Cinch

Info nutrisi Cinch
        Okeyla, ni yang terakhir, sakit pinggang jugak nak crita panjang2 pasal shakes ni..hahakss..Produk mahal tapi berbaloi (kata org yang da minum la)..Shaklee Cinch ni adalah salah satu SET KURUS BADAN Shaklee..produk lain seperti Herblax dan ESP pun popular jugak..Ada 3 perisa, coklat, vanila dan latte (terer pulak pasal Shaklee hahaha)..Plan pemakanan Cinch ni menggantikan 2 kali waktu makan iaitu makan tengahari dan makan malam.

Harga: RM181.00
Apa yg best:
-Mengandungi leucine yang tinggi ( mengekalkan otot yang ada dan sekaligus membakar lemak2)

         Sebenarnya ada banyak lagi jenis shakes di pasaran yang tak sempat nita tulis kat sini, nanti ada masa nita tambah dan modified apa yang patut, pasni ada pulak yang komen nita ni buat entri sukahati je..ahaha takda lah, ni nita pun buat rujukan jugak. Harap sapa2 yang gusar nak minum shakes ke nak makan seimbang, fikir banyak kali lah ya, sbab sekali lagi nak tegaskan, shakes ni untuk jangka masa pendek ja, kesihatan badan dan duit poket kena jaga jugak~

Nota kaki: Shakes pun shakes jugak, yang mengamalkan shakes ni jangan la lupa nak shake sikit badan tu, kita bersenam jom!! hehehe

No comments: